علی حکیمیان، با بیان اینکه طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم با محوریت جزء یک قرآن در ماه مبارک رمضان اجرا می شود گفت: این طرح شامل 30 درس در خصوص تفسیر جزء یک قرآن است که محتوای آموزشی آن در قالب بسته ای شامل کتاب درسی، کتاب سوالات و لوح فشرده آموزشی برای برگزاری کلاس های عمومی تفسیر در ایام ماه مبارک رمضان ارائه می شود.

وی اجرای طرح تفسیر کوتاه را با هدف ترویج و نهادینه کردن علوم قرآنی در جامعه دانست و افزود: این دوره با هدف ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء یک قرآن و بهره گیری از توانمندی های کانون های تخصصی قرآن و مراکز خانه نور و ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم اجرا می شود.


مسئول کانون مساجد یزد با بیان این که رمضان فرصت مناسبی برای آشنا کردن جوانان با مفاهیم و معارف قرآنی است، افزود: این طرح هر روز قبل از نماز و مغرب و عشا در سطح کانون های مساجد اجرا می شود.


حکیمیان تصریح کرد: این طرح با استفاده از وسائل کمک آموزشی و به منظور بهره مندی عموم مردم در این ایام اجرا می شود.


وی توجه به ترجمه و مفاهیم در کنار تلاوت قرآن و ایجاد فرهنگ قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: در پایان اجرای این طرح به نفرات برتر استانی جوایز نفیسی اهدا می شود.


حکیمیان با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی طرحح تفسیر کوتاه در استان یزد گفت: این طرح با ثبت نام از قرآن آموزان آغاز می شود و آزمون مرحله استانی آن در پایان طرح برگزار می شود.


مسئول کانون مساجد یزد در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، طرح ختم قرآن، مراسمات لیالی قدرو اطعام نیازمندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده کانون های مساجد در ایام ماه مبارک رمضان است.





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا